gymnasievalet

2013-11-22 | 16:57:00 | uncategorised
Äntligen fredag! Jag räknar verkligen ner varje dag som går, nu är det fyra skolveckor kvar (!). Det är inte många, men väldigt jobbiga veckor. Har sex prov, inlämningar och extraläxor. Man får försöka ta en sak i taget, blir så stressad annars.
 
Ja, efter jul är det ju dags för gymnasieval.. Jag har verkligen ändrat mig hit och dit, så galet svårt detta! Hur ska man veta egentligen? För ett tag sen hade jag funderat jättelänge på att gå Restaurang och livsmedel. Men har ändrat mig helt. Efter att jag jobbade på restaurang i somras så kom jag på att jag tyckte service var det roligaste (jag serverade, stod i kassan och plockade disk). Därför fick jag en impuls och började fundera på Hotell och turism på Plus, men kom på mig själv efter ett tag att jag inte alls vill det, haha hjälp. Och sen kom jag på, Handel. Det har jag funderat på ganska länge nu. Så om jag inte hinner ändra mig igen så kommer jag söka handel på Västerhöjd. Och i andrahandsval samhällskunskap beteende tror jag. Handel är ju ett yrkesprogram, jag gillar det! Kul och varierande att praktisera i butik två dagar i veckan f o m tvåan. Och jag känner verkligen för att jobba efter gymnasiet. Fast vad jag än väljer så är högskolekompentens en självklarhet för mig.
 
Förut var jag jätterädd för att välja fel. Det var typ det som gjorde allt svårt. Men nu har jag förstått att det inte spelar så stor roll som man tror. Bara man går nått egentligen! Något kul. På måndag sa jag ha samtal med Josefine (studievägledare). Jag hoppas att jag inte hinner ångra mig mer, och att jag väljer rätt ändå. Imorgon är det förresten öppet hus på Västerhöjd! Åker in med Elin, Hanna och Ebba. Skolan verkar redan bra och så, men då får jag se lite mer :)  
 
 


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: